onsdag 15 februari 2017

Jag tycker till #10 - The OA


Tyvärr kan jag inte säga så mycket om den här Netflix-serien, för den gör sig bäst om man inte vet någonting alls om den. Men jag kan tycka till.

Och, oj, vad jag gillar! Gillar, gillar, gillar!!! Löv, löv, löv!!!

Den är så himla oförutsägbar. Och mystisk. Och skådisarna är briljanta. Och ser ut som vanliga människor. Nästan. I alla fall många av dem.

Snacka om suggestiv stämning! Och trådar som får ligga lite halvt orörda. Men inte på ett jobbigt sätt.

Tydligen har de två personer som står bakom serien, Brit Marling och Zal Batmanglij(sic!), gjort två andra produktioner tillsammans tidigare - dessa måste jag nu se! Det kommer också en säsong 2 av The OA, och jag kommer att se även denna, även om risken är att det på något sätt skiter sig i och med detta.

Men alltså, jag kan inte nog prisa denna serie. Se den, för jösse namn!

2 kommentarer:

  1. Ok, då ska jag se den - tack!
    Har du sett Stranger Things? Jag tycker att den också passar in på din beskrivning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad lustigt att du skulle nämna Stranger Things, för min man är just nu otroligt upprörd över att dessa två serier jämförs:) Jag vet faktiskt inte exakt varför, för jag kan nog förstå lite vad folk menar. Men medan min man hävdar att Stranger Things är överlägsen, så hävdar jag lika bestämt att det är The OA som är överlägsen. Smaken är som baken.

      Radera