måndag 18 december 2017

Och så var DN-Steven framme igen

Här är en sida från DN:s kulturbilaga i lördags:

Varför har hon med den här plottriga bilden? Man ser ju inte ett skit.

Sant, men låt mig zooma in lite.

Den fina, fina Steven Ekholm

För er som tycker att det är lite väl suddigt på bilden står det så här:

Att Stockholm är fullt av tomtar och troll visste väl alla. I fortsättningen på "En väktares bekännelser" kliver de svenska sagovarelserna fram i all sin eklektiska prakt. För de som kan se dem alltså. Originellt, spännande och med ett njutbart rappt språk.

Och det handlar alltså om Visheten vaknar, som hamnade på tredjeplats bland årets bästa barn- och ungdomsböcker 2017, om Steven Ekholm får välja. Och det får han gärna för mig!

Det rör sig om samma man som skrev en halvsida om Visheten vaknar i DN för inte så vansinnigt länge sedan. Kanske har han bara läst tre barn- och ungdomsböcker i år, vad vet jag. Jag blir i alla fall hemskt glad.

Men, detta är ju alltså en och samma person som Gillat Visheten vaknar vid två tillfällen. Det fina är att han gör det i DN:s kulturbilaga!

P.S. Det börjar väl bli dags att läsa "Anrop från inre rymden" av Elin Nilsson. En bok som alltså inte bara blivit augustnominerad, utan även valts som bästa barn- och ungdomsbok i år av två av fem recensenter ovan.

10 kommentarer:

  1. Vi gillar Steven :-)
    Anrop från inre rymden - läst, njutit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja:) Men då ska jag också läsa och njuta.

      Radera
  2. Underbart! Klok man den där Steven :)

    SvaraRadera
  3. Hur har jag kunnat missa allt detta som den kultursideslusläsandesdnprenumerant jag är!?Tror min hjärna håller på att bli helt överkokt och att jag måste försöka vila den i jul. Grymt coolt är det, vad grym du är! Fick din (första) bok i brevlådan idag men har inte börjat läsa än. Dock har jag knappt kunnat slita blicken från det supersnygga omslaget på hela kvällen. Så det börjar bra i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, verkligen! Jag som har tjatat mig blå om Steven och hans föredömliga uppskattning av mina böcker.

      Men hoppsan! Har du skaffat hem den? Så oändligt rart av dig! Nu blir jag nervös:| Men kul att du gillar omslaget:)

      Radera