onsdag 30 november 2016

Jag raljerar fritt #2 - julpynt

Jag älskar julen. Älskar den! Jag har så höga förhoppningar och goda intentioner varje år, men eftersom jag inte blir yngre, så går tiden fortare och fortare, och ofta missar jag julen helt och hållet. Mer eller mindre.

Men nu har jag en två-och-ett-halvt-åring, så nu ska här julas! Ohämmat. Vi har redan börjat här hemma, trots att vi inte är inne i december än.

Titta här på min innerstads-chica adventsljusstake (från Granit).

"Vi tar bara lite korrugerad plåt och slänger ihop till en opretto stake."

Dekorerad med väldoftande grejs

Jag är särskilt nöjd över grejerna jag petat ned. Okej, det är inte min idé - redan i skylten på Granit hade de stoppad ned en massa stjärnanis - men jag har utvecklat den en aning. Jag har hällt ned: kaffebönor, stjärnanis, kryddnejlikor, kanelstänger och valnötter. Shit, jag är huslig. Och två-och-ett-halvt-åringen har redan stoppat det mesta i munnen och sedan lagt tillbaka det i staken.

Sedan ska det ju pysslas också, och det började vi med redan i morse före dagis. Jag hade tänkt ut att vi skulle göra små pappersgranar och "klä" dem med små klistermärken, sätta alltihop på en bricka täckt med bomull och sedan strö diverse julrelaterat krafs däromkring.

Min dotter hade en helt annan idé. Hon dissade omedelbart granarna såsom varande "strutar" och sedan började hon klistra klistermärkena över hela sig samt köksbordet. Till slut hjälpte hon till lite med att sprida julkrafset - dock inte förrän hon vederbörligen dekapiterat och lemlästat tomten.

Så här blev det:

Granar i snö med julkrafs

Likdelar

Ursprungstomte

Dottern har dekorerat köksbordet

Nu ska jag bara köpa en härligt tacky julgrupp också. Älskar julgrupper! Gärna med så mycket bling de bara kan pressa in på en begränsad yta. Tycker det verkar vara dåligt med tackyheten i år. Dessa kandidater har jag hittat:

Love the fejkäpple

 Klassiskt yet horrible

 Tomte med mössa som täcker ögonen - plus i kanten!

Skumma bollar med en sprejmålad fetbladsväxt i

Oidentifierbar, vagt granliknande växt, fejksnösprejad och med både bollar och rosetter

Kan de verkligen inte bättre än så? Gör en kombo av alla dessa, så kan vi börja snacka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar