fredag 24 november 2017

Glädjetjut #6 - förlaget gillar!


Ett högst personligt och oaltruistiskt litet tjut av lika delar glädje och lättnad idag: Min förläggare har läst råmanuset till tredje delen av En väktares bekännelser-serien - och hon gillar!

Jag citerar ohämmat ur mailet: "jag är så impad! Det är så spännande! Och så väl uppbyggt!
Åh, vad du har tagit till dig av det vi har pratat om. Bra jobbat!"

Puh! Har verkligen varit ur gängorna i väntans tider. Behöver bara hämta mig lite även från detta positiva besked, känner jag.

16 kommentarer:

  1. Wow, vilka ord! Gud vad skönt, stor lättnad ja och vilken pepp inför det fortsatta arbetet sen då! Heja dig!!

    SvaraRadera
  2. En får gratulera, så bra jobbat!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det löste sig även denna gång:)

      Radera
  3. Vad roligt! Grattis! Jag tillhör ju dem som tror att prestationsångesten (för det mesta eller kanske ska man skriva också) hjälper till i den skapande processen, för om man inte var så infernaliskt rädd för att det skulle bli dåligt skulle man möjligtvis inte heller anstränga sig lika mycket (?) men ändå är det ju verkligen JOBBIGT när man är mitt i det. Men nu kan du pusta ut en stund och bara njuta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte alls omöjligt att det blir bättre av att man hela tiden försöker att undvika att vara usel:D Men det är lite tröttande, helt klart.

      Radera
  4. Härligt att få höra sådant! Hoppas det hjälper att få dippen du beskrivet att bli en topp istället. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, nog gör det sitt till för att få upp en på banan igen. MEN, vi ska inte glömma att även positiv feedback stressar en prestationsångestmänniska - nu är jag genast orolig att jag inte ska motsvara förväntningarna under redigeringsprocessen och att slutresultatet ändå ska bli undermåligt.

      Jaja, suck. Jag jobbar på att bli mer avslappnad som människa.

      Radera
    2. Haha! Eller, förlåt för att jag skrattar. Men visst kan jag känna igen mig - lite iaf (har inte upplevt just detta, men nog har jag nojat mig för att saker jag gör/gjort inte blir så bra som andra/jag hoppas...). Vad vi håller på! Gissar att du har bra folk på förlaget som säkert kan förhindra undermåliga slutresultat!

      Radera
    3. Ja! Mina redaktörer är underbara och proffs ut i fingerspetsarna:) Tack och lov! Idag ska jag träffa en av dem och ha ett första manusmöte ... Hjälp:|

      Radera
  5. Så roligt! Och så skönt att ha det i ryggen inför redigering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att förlaget gillar grunden känns ju faktiskt som en bra grej. Vi vet ju att redigeringen är smärtsam nog hur det än är:)

      Radera
  6. Ett inte helt oaltruistiskt glädjetjut tycker jag, snarare smittande! Å, så roligt, vilket respons! Helt välförtjänt, är jag övertygad om. Du firar väl? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har firat, men också börjat gå vidare med prestationsångesten och fokuserar nu på hur mycket jag kan misslyckas med redigeringen ... Du fattar, vad jobbig man är:) Idag ska jag hursomhelst till förlaget och ha ett första manusmöte = stor nervositet.

      Men tack!!

      Radera