måndag 25 juni 2018

Lite risig

Fri tolkning av hur jag ser ut nu

Faktiskt lite sjuk här. Man glömmer hur det är mellan varven. Hur jävla seg man blir på alla sätt och vis. Det är fan inget roligt.

Extra besvärligt blir det när en äkta, orubblig, hardcore-deadline närmar sig. Sömnernas sömn ska till tryck före sommaren, är det tänkt. I praktiken ska jag vara helt klar innehållsmässigt denna vecka. Bara korr nästa.

Men tänk om jag missar stora, enorma luckor i handlingen, bara för att jag är lite svag i både kropp och huvud! Nå, jag har haft en bra stund på mig, sammantaget. Och jag har ju världens bästa redaktörer som är som hökar på texten. Tack gode gud.

Idag hittade jag en rätt stor grej, trots allmänt dis i skallen. Bra det då. Men hur mycket mer döljer sig under ytan?!

Så. Himla. Seg.

Hoppas att du mår bättre än jag, du eventuella läsare av trist sjukinlägg.

4 kommentarer:

  1. Alltså, ditt inlägg är ju rena vitaminkicken jämfört med mina just nu ;) Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Krya på dig! Vilken usel tajming, frustrationen måste vara enorm. Har svårt att tänka mig känslan av att stå inför slutet där man måste vara klar, inte kan ändra nånting mer. Hua. Och samtidigt, har man skrivit en hel bok som är ett så coolt projekt att ro i hamn. Tack för uppdateringen, alltid lika intressant att följa dig och ditt skriv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Helena! Hoppas trots allt att du inom kort får vara med om exakt detta (minus sjukdom).

      Radera