söndag 21 februari 2021

1000 ord

Jag är fast besluten om att skriva 1000 ord om dagen. Ja vardagen, alltså. Helger är alltför fulla av tvångslek och pulkaåkning.

Vad skriver jag då? Troligen mestadels skräp, men det är i alla fall en feelgood det ska bli, är det tänkt. Det är meningen att det ska vara roligt. Det känns inte speciellt roligt. I synnerhet inte när jag sitter där på 713 ord och fan inte vet vad jag ska hitta på härnäst. Jag önskar att jag hade en synopsis. Det har jag inte. Eller rättare sagt, jag har faktiskt en, men den har jag frångått så totalt att den inte längre är relevant.

Och här sitter man, publicerad och fin, men fullständigt famlande i luften vad gäller pågående manus - rent utgivningsmässigt. Kommer något förlag att vilja ta i manuset med tång? Kommer det att förbli ett bryålådsprojekt för evigt?

Snacka om att man som författare svävar i limbo. Men jag är van vid det.

Jag tröskar på. 1000 ord/vardag. Det blir i alla fall text. Kanske kommer det att kunna redigeras ihop till något någorlunda sammanhängande. Och det har ju faktiskt hänt att förlag plockat upp mina grejer förr.

4 kommentarer:

  1. Jag har skrivit 1500 ord (nästan) varje vardag januari & februari. Mycket skräp, men nånstans där finns väl också nåt bra?! Så KUL förresten att du väckt bloggen till liv!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du, det var som fan! Kanske borde försöka uppa min siffra något då ... Jomen, eller hur: någonting borde ju funka. Och tack! Ska bara komma igång och läsa alla andras bloggar också:)

      Radera
  2. Så kul att få läsa tre blogginlägg av dig på en söndag eftermiddag.
    Gillar ditt: "Eller rättare sagt, jag har faktiskt en, men den har jag frångått så totalt att den inte längre är relevant." Känner igen, och så mitt i prick och roligt skrivet :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hej! Haha, jo där har man varit förr, liksom:) Trevligt att ha dig här igen.

      Radera