tisdag 24 oktober 2017

Sist på bollen

Jag är fantamej nästan alltid sist på bollen. Jag var sist i Sverige med att skaffa mobiltelefon en gång i världen (1997) och Facebook skaffade jag för knappt ett år sedan.

Nu är det The Walking Dead det gäller. Har inte gett den en chans förrän nu. Men jädrar i min lilla låda!

Relationer och gråtrist vardag i en värld som ligger långt utanför det vanliga - där har vi min grej. Jag ÄLSKAR det! Det är ju faktiskt vad jag skriver själv, även om The Walking Dead och En väktares bekännelser har lika mycket i övrigt att göra med varandra som damskor och en tunna sill.

Shit, vad inspirerad jag känner mig nu. Och EVB föddes faktiskt ur en tv-serie (den i övrigt hopplösa The Grim), så det är alls inte omöjligt att det kommer någonting av detta till slut.

10 kommentarer:

  1. Ja precis! Styrkan i TWD har egentligen aldrig varit zombie-slafsandet utan relationerna och karaktärerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, jag är allergisk mot det gamla vanliga zombietugget - det var därför jag väntade så länge. Men nu finns det å andra sidan ca 250 säsonger att bingea (SVÅRT att stava) på.

      Radera
  2. Älskar också och har sett vartenda avsnitt, blir så avundsjuk på dig som har nästan hela kakan kvar! MEN (ja, det här är ett stor MEN), efter några säsonger i systerserien Fear the Walking Dead (går på HBO), så är jag ÄNNU mer förtjust i den. Här finns fler nyanser, och de bärande karaktärerna är (tycker åtminstone jag) kvinnor. Blir som du så sjukt inspirerad av att titta, även om det jag skriver också är ganska väsensskilt från zombiegrejen, och jag tror att det är det djupt mänskliga hos överlevarna som är grejen för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jesus amalia, jag har en del timmar framför mig framför paddan. Hur ska jag hinna med någonting annat?!

      Radera
  3. Nejdå inte sist. Jag bara hör mer och mer om TWD som gör mig mer och mer sugen. (Har varit rädd för otäckheter - men eftersom jag ser på Gotham och GoT tror jag nog jag numera fixar det mesta...) Så roligt att ha den att se framemot nu då :)
    (Nu är det sådär knasigt att jag inte kan kommentera via WP igen - testar via google!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha? Jag vill hävda att den inte är det minsta läskig - ja, eller vad man ska säga. Alltså, det är ju jobbigt att de hela tiden är jagade och riskerar att dö, men det hade lika gärna kunnat vara något farligt gasutsläpp eller någon sjukdom (vilket det ju är också iofs). Skitbra, hursomhelst! Fast min man, som har sett myket mer än jag, tycker att det blir lite samma sak hela tiden så småningom. Återstår att se.

      Radera
  4. Du är INTE sist. Jag skaffade Facebook I HELGEN (för Skuggvinters skull). Och känner mig lite cool när jag säger fb i stället för...ni fattar kanske. Och vad är The Walking Dead?! Något jag missat? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra - jag gillar folk som inte alltid har stenkoll på allt som "alla" känner till:)

      TWD är en zombieserie, helt enkelt. MEN det är främst ett relationsdrama, trots splatterinslaget. Riktigt fängslande. Finns på HBO.

      Radera
  5. Nä du är verkligen inte sist! Okej, jag har hört talas om serien, men eftersom jag inte klarar av läskigheter så har jag undvikit den ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså minsann! Jag tycks ju alltså vara i gott sällskap. Ok, det kan ju variera vad man uppfattar som läskigt och det kanske faktiskt inte är någonting för den som inte gillar typ "monster". Annars mycket bra serie!

      Radera