tisdag 5 december 2017

Intervju i podden Debutera eller dö

Jag, inpressad i ett träd mellan Nina De Geer och Johanna Devaliant

Jomen, jag fick äran att intervjuas i den eminenta podden Debutera eller dö som görs av supertrevliga Nina De Geer och Johanna Devaliant. För den som vill avnjuta min ljuva stämma och dess raljerande finns avsnittet att lyssna på här.

Själv har jag inte lyssnat. Jag tål inte att höra mig själv och dessutom var jag ju där när det begav sig. Även om jag inte har något minne av vad jag kan tänkas ha pladdrat om. De gav mig räkmacka och bubbel!

25 kommentarer:

  1. Allvarligt talat, du borde lyssna, det var asbra! Förstår dock din tvekan, den finns inget hemskare än att lyssna på sig själv, bortsett då kanske från att se sig själv i rörlig bild. Hu! Men det var verkligen otroligt inspirerande och befriande att höra dig berätta om din skrivresa - det betyder att det finns hopp för alla oss andra också! Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så vansinnigt, väldigt mycket! Vi får väl se om jag tar mod till mig så småningom ...

      Radera
  2. Har lyssnat såklart, mycket bra och inspirerande! Blev sugen på att köpa din tidiga chic lit och jämföra med mitt eget projekt som började som chic lit men nu mer är relationsdrama. Vore roligt att kunna följa utvecklingen. Så konstigt att plötsligt höra din röst bara. Jag hade tänkt mig den helt annorlunda i mitt huvud, lite mer sprallig, men den lät väldigt proffsig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minsann? Vad roligt. Men köp inte eländet!! Den finns bara som e-bok ändå, så du kan få typ en pdf av mig. Men det är 130000 ord pure crap.

      Alltid skumt att höra folk prata när man aldrig tidigare hört deras röst. Hehe, sprallig?!:) Men så roligt att du tyckte att jag lät proffsig.

      Radera
    2. Haha, ja men det vore bra för igenkänningen för min del då jag tampas med ett eget rätt crapigt chic lit manus just nu. Ska inte hålla det emot dig :)

      Radera
    3. Men köper det i så fall, såklart man vill stödja din fortsatta litterära framfart!

      Radera
  3. Svar
    1. Gör det för all del - har lyssnat själv nu och dog inte av det:)

      Radera
  4. Har lyssnat nu, och stämmer in i hyllningskören, asbra och inspirerande! Roligt att få en röst till orden nu också :-)
    Imponeras alltid av folk som lyckas låta helt avslappnade och normala på radio, själv tycker jag mest att det låter som en speedad ekorre när jag pratar i etern (om trista jobbsaker, förvisso).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, de gav mig bubbel och det var ju ett smart drag av dem:) Men tack!!

      Jaså minsann, du pratar i etern? Ok, trista jobbsaker, men lite spännande ändå, tycker jag.

      Radera
    2. Bra tips, att värma upp med räkmacka & bubbel innan man uttalar sig i någon sorts sändning. Får lägga det på minnet :)

      Radera
    3. Pratar är kanske att ta i, men ett tiotal gånger när nyhetsredaktionerna haft extrem nyhetstorka här i obygden. Jätteospännande ämnen :-D
      Lägger räkmacka- och bubbeltipset på minnet!

      Radera
    4. Ett tiotal gånger, minsann? Det var som fan.

      Radera
  5. Åh vad roligt! Måste lyssna! Räkmacka och bubbel kan göra underverk med öppenheten ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra det var! Du var! Humor och pepp i bra blandning. Jättekul att få en röst till namnet, bilden och bloggen :)

      Radera
    2. Tack, det var rart sagt:) Och tack för att du tog dig tid att lyssna - tid växer sannerligen inte på träd!

      Radera
    3. Det där med tiden gäller förresten alla som har kommenterat och lyssnat - tack!

      Radera
  6. Såklart jag har lyssnat! Och vad imponerad jag blir ... trodde att jag tillhörde de mest tålmodiga och envisa författaraspiranterna men nu har jag nog mött min överkvinna. Heja dig! Dessutom lät du lugn och säker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du lyssnat! Och ja, jag började verkligen på någon sorts botten, gjorde alla fel man kunde, men kom till sist "hela vägen".

      Tack!

      Radera
  7. Det var en fantastisk intervju! Du var så rolig och klok och inspirerande att jag faktiskt lyssnat två gånger. Du har ingenting att frukta. ;-) Men jag fattar om du inte vill lyssna, det är så konstigt att se eller höra sig själv utifrån. Men helt uppriktigt är jag väldigt imponerad av dig. De flesta gör dumma grejer i början, men det är väldigt ovanligt att dela med sig av sina misstag så generöst och med så mycket självdistans som du gör. Det är stort. Du rockar! Med hälsningar från en annan envising. (Skriver just nu på version 20 av mitt huvudprojekt. Förr eller senare måste det bli tillräckligt bra liksom.)
    /Liv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!🌸 Har faktiskt lyssnat nu och dog inte av skam och genans👍🏻😊Vad jätterar du är - och helt fantastiskt med version 20 ju!!💪🏻

      Radera
  8. Jag har också lyssnat och stämmer in i hyllningskören - mycket bra alltihop! Och inspirerande! :)

    SvaraRadera